Linnéas hästliv

linneashastliv.blogg.se

Film på övningen "flytta bogen i sidled"

Publicerad 2013-11-20 14:04:00 i Allmänt,

Jag var själv i stallet i dag. Eftersom det efterfrågats en film på övningen jag skrev om i ett tidigare inlägg, så ställde jag telefonen lutad mot staketet och gjorde ett försök att få med övningen på film. Resultatet är kanske inte det absolut bästa men ändå helt okej ;-).
 
Här visar Brynjar och jag hur man flyttar bogen i sidled för att skapa ökad böjning och lösgjordhet. Filmen visar övningen i sin enklaste form.
 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2013-11-20 14:14:15

TACK!! :)

Postat av: madde

Publicerad 2013-11-20 16:29:25

Fina ni :)

Postat av: Lena

Publicerad 2013-11-24 19:47:41

En helt utsökt perfekt övning ! Så svår i all sin enkelhet. Toppen att du skriver här om oss, bra för minnet :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa Sandgren, Alnö (Sundsvall), Sweden

I den här bloggen fokuserar jag på hästträning. Lite av en dagbok där en och annan reflektion och kanske till och med vis tanke slinker in. Jag tränar mina hästar enligt Akademisk ridkonst men lägger också stor vikt vid relationen häst-människa. Natural horsemanship ingår alltid i mitt arbete. Där kommer mina största influenser från Klaus F Hempfling, men jag har även viss erfarenhet av Parelli NH. Mina starkaste sidor är problemlösning, inlärning och unghästhantering! Jag har en islandsvalack; Brynjar från Fjällgården, 8 år och femgångare. Samt Pluto Nesto, en 4-årig nykastrerad lipizzanervalack från Ängvaktartorps gård. Läs mer om mig: www.LinneaSandgren.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela