Linnéas hästliv

linneashastliv.blogg.se

Horsemanship, 3:e passet

Publicerad 2013-11-03 20:15:00 i Allmänt,

Tredje träningen med Nesto, vi nöter på. Leda vid axelhöjd: start , stopp. Byta riktning så Nesto får flyttta bogen. Terapi med klappar i ansikte, hals tills han söker kontakt. Samt lite longering, främst utsckicken och join ups. Vi provade också att göra ett flytande sidbyte, plocka upp hoven, backa och äta en morotsbit i dag. Morotsbiten gick ner med stor skepsis. Men jag ska nog lyckas lura honom att gilla morötter tids nog, han har aldrig ätit det tidigare bara. VI fick våra första frustar idag vid arbetet oxå, dom ses vis 4 min i filmen.
 
Här är ett ihopplock från dagen i film. Det är filmat med min mkt dåliga mobilkamera, har en bättre på g, men det blev inte bättre än såhär för tillfället så håll till godo!
 
Det är väldigt svårt att se på filmen, vinklarna lurar en, men vi håller hela tiden positionen axel-huvud vid ledningen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa Sandgren, Alnö (Sundsvall), Sweden

I den här bloggen fokuserar jag på hästträning. Lite av en dagbok där en och annan reflektion och kanske till och med vis tanke slinker in. Jag tränar mina hästar enligt Akademisk ridkonst men lägger också stor vikt vid relationen häst-människa. Natural horsemanship ingår alltid i mitt arbete. Där kommer mina största influenser från Klaus F Hempfling, men jag har även viss erfarenhet av Parelli NH. Mina starkaste sidor är problemlösning, inlärning och unghästhantering! Jag har en islandsvalack; Brynjar från Fjällgården, 8 år och femgångare. Samt Pluto Nesto, en 4-årig nykastrerad lipizzanervalack från Ängvaktartorps gård. Läs mer om mig: www.LinneaSandgren.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela