Linnéas hästliv

linneashastliv.blogg.se

Nesto

Publicerad 2013-10-05 11:11:34 i Allmänt,

Jag fick bilder på Nesto från uppfödaren Hanna i dag. Han är så otroligt fin! Min vackra häst, kan knappt vänta att få ta hem honom nu.

Nesto är längst till höger, se så vacker hanär mot frosten!
Nu är han kastrerad, han har fortfarande ett sår på underkäken, ett litet envist sår efter sparken. Risken finns att det sitter en lös benbit där eller nåt annat skräp som blivit kvar. Därför ska han röntgas på torsdag för att titt om de är nåt som behöver gås in och tas bort.
 
Lite mindre mage har han fått oxå :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa Sandgren, Alnö (Sundsvall), Sweden

I den här bloggen fokuserar jag på hästträning. Lite av en dagbok där en och annan reflektion och kanske till och med vis tanke slinker in. Jag tränar mina hästar enligt Akademisk ridkonst men lägger också stor vikt vid relationen häst-människa. Natural horsemanship ingår alltid i mitt arbete. Där kommer mina största influenser från Klaus F Hempfling, men jag har även viss erfarenhet av Parelli NH. Mina starkaste sidor är problemlösning, inlärning och unghästhantering! Jag har en islandsvalack; Brynjar från Fjällgården, 8 år och femgångare. Samt Pluto Nesto, en 4-årig nykastrerad lipizzanervalack från Ängvaktartorps gård. Läs mer om mig: www.LinneaSandgren.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela