Linnéas hästliv

linneashastliv.blogg.se

Travkurs i Vännäs, 12-13 oktober 2013

Publicerad 2013-10-14 13:48:00 i Allmänt,

Nu sitter jag hemma i Sundsvall efter en helg i Vännäs. Katrin Wallberg hade bett mig komma till henne för att hållen travkurs baserad på arbetet jag gjort med Brynjar för att få honom att svinga sin rygg i traven.
 
Jag hade pendlat mellan stor glädje, lite prestationsångest, spänning, overklighetskänslor och stor förväntan inför den här kursen. Det här var den första riktiga kursen jag hållit -och det gick jättebra!
 
Katrin har varit ett perfekt stöd, hon har hållt i trådarna, administrerat ihop kursen, gett mig feedback innan på mitt kursmaterialoch stöttat mig på bästa sätt genom att finnas till hands ifall vi skulle stöta på patrull.
 
Deltagarna verkade nöjda och lyckades bättre än jag vågat hoppas med mina nya teorier. Så det var riktigt roligt att uppleva! Jättetrevligt att få träffa alla positiva kursdeltagare och anläggningen gav en extra lyxig känsla. God mat, levande ljus, god stämning och intressanta samtalsämnen med likasinnade kunde inte bli annat än lyckat!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Jette Lauridsen

Publicerad 2013-10-15 10:48:21

Hej Linnéa
Jeg har også islandshest og startede akademisk ridning for 2 år siden. Vil du dele dine erfaringer med at få den svingende ryg frem? Specielt hos islandsheste. Det ser så god ud med din Brynjar. Desværre bor jeg alt for langt væk til at deltage i kurset.
MVH Jette Lauridsen

Svar: Hej Jette! Maila mig gärna så ska jag se om jag kan beskriva och svara på dina frågor så gott jag kan via internet :)[email protected]
Linnéa Sandgren, Alnö (Sundsvall)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa Sandgren, Alnö (Sundsvall), Sweden

I den här bloggen fokuserar jag på hästträning. Lite av en dagbok där en och annan reflektion och kanske till och med vis tanke slinker in. Jag tränar mina hästar enligt Akademisk ridkonst men lägger också stor vikt vid relationen häst-människa. Natural horsemanship ingår alltid i mitt arbete. Där kommer mina största influenser från Klaus F Hempfling, men jag har även viss erfarenhet av Parelli NH. Mina starkaste sidor är problemlösning, inlärning och unghästhantering! Jag har en islandsvalack; Brynjar från Fjällgården, 8 år och femgångare. Samt Pluto Nesto, en 4-årig nykastrerad lipizzanervalack från Ängvaktartorps gård. Läs mer om mig: www.LinneaSandgren.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela