Linnéas hästliv

linneashastliv.blogg.se

Åland

Publicerad 2013-09-09 17:57:09 i Allmänt,

I lördags rullade jag Brynjar och pappa ner mot Åland tidigt tidigt på morgonen. Vi träffade Therese med familj på vägen till och på färjan, väl på färjan pratade vi med personalen att dom kunde hålla ett extra öra och öga öppet för att hra ifall något hände nere på bildäck. Ändå dök en klump i magen upp när vi lämnade Brynjar själv i transporten för den två timmar långa färjefärden. Nervöst var det när vi efter en timme fick gå ner och titta till honom. Men tack gode gud så stod han helt stilla i transporten. Svettig och lite innesluten i sig själv stod han där helt helt stilla med huvudet kort fastknutet bakom höbalarna.
 
Pappas bil var nog den som mådde sämst under resan, vi fick stanna och köpa ett bilbatteri strax innan färjan. Så lite extra spänning fick vi allt. Brynjar fick komma ut i en hage hos Therese och fick senare under kvällen två hästkompisar insläppta till sig. Han såg ut att må bra, drack vatten och gick runt, dock var han mkt stel i ryggen efter färden.
 
Ihopsläppet var odramatiskt, dom brölade lite men de va inte många hovar som flög i luften. Och i dag berättade Therese att Brynjar och Hnokki hade sovit rygg mot rygg. Brynjar såg nöjd ut som att han hade aklimatiserat sig.
 
Det tråkiga för bloggen är för tillfället att min kamera är kvar i Sundsvall, trasig. Så de blir inga bilder till bloggen. VI ska försöka lösa de problemet.
 
Nu börjar Brynjar och jag hitta en liten vardagsrutin, så de känns bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa Sandgren, Alnö (Sundsvall), Sweden

I den här bloggen fokuserar jag på hästträning. Lite av en dagbok där en och annan reflektion och kanske till och med vis tanke slinker in. Jag tränar mina hästar enligt Akademisk ridkonst men lägger också stor vikt vid relationen häst-människa. Natural horsemanship ingår alltid i mitt arbete. Där kommer mina största influenser från Klaus F Hempfling, men jag har även viss erfarenhet av Parelli NH. Mina starkaste sidor är problemlösning, inlärning och unghästhantering! Jag har en islandsvalack; Brynjar från Fjällgården, 8 år och femgångare. Samt Pluto Nesto, en 4-årig nykastrerad lipizzanervalack från Ängvaktartorps gård. Läs mer om mig: www.LinneaSandgren.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela