Linnéas hästliv

linneashastliv.blogg.se

Kväll i stallet

Publicerad 2013-09-12 20:27:30 i Allmänt,

I dag promenerade jag en sväng med Therese med barnvagn, två hästar med små tjejer ridandes barbacka och så jag ledandes en gammal häst i grimman. Det var fint att komma ut lite efter en dag med pluggande i lägenheten. Verkar finnas fina ridvägar här på Åland, inte alls lika mkt sten som hemma. Hemma är de ju verkligen sten till förbannelse, var enda stig är invaderad av sten.

Efter de blev de lite markarbete med Brynjar, inte så actionfyllt. Brynjar har ju nu lärt sig travstarterna uppsuttet. Hur han ska samla sig och byta takt i stället för att öka farten och på de sättet byta takt. Men från marken är de jättesvårt att få till. Jag tror att de är för att jag inte är på hans rygg och kan inte hålla takten åt honom via ryggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa Sandgren, Alnö (Sundsvall), Sweden

I den här bloggen fokuserar jag på hästträning. Lite av en dagbok där en och annan reflektion och kanske till och med vis tanke slinker in. Jag tränar mina hästar enligt Akademisk ridkonst men lägger också stor vikt vid relationen häst-människa. Natural horsemanship ingår alltid i mitt arbete. Där kommer mina största influenser från Klaus F Hempfling, men jag har även viss erfarenhet av Parelli NH. Mina starkaste sidor är problemlösning, inlärning och unghästhantering! Jag har en islandsvalack; Brynjar från Fjällgården, 8 år och femgångare. Samt Pluto Nesto, en 4-årig nykastrerad lipizzanervalack från Ängvaktartorps gård. Läs mer om mig: www.LinneaSandgren.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela