Linnéas hästliv

linneashastliv.blogg.se

Regn

Publicerad 2013-09-18 21:09:00 i Allmänt,

Kommer inte ihåg om de är andra eller tredje dagen de mer eller mindre vräker ner regn här på Åland. 
 
Men regnväder är faktiskt helt utmärkt till en sak -verka hovar!
 
Aldrig går de så lätt att verka som när hovarna blivit blöta. Så i dag stod Brynjars framhovar och faktiskt Hnokkis alla fyra hovar på tur. Vi stod i vindskyddet och pillade på med de i godan ro medans regnet vräkte ner utanför, riktigt gemytligt var de faktiskt. Therese har ett vindskydd med så höft i tak och mkt ljusinsläpp att ingen lampan behövdes ens.
 
En annan lite observation ja gjorde va att de ser ut som att Brynjar har blivit ledare över Hnokki nu. Hnokki åkte på ett nyp från Brynajr när Hnokki såg lite grinigt ut och fick flytta sig i dag. Så de verkar som att Brynjar är ledare här oxå. han måste ju ha ett fantastiskt pryke som e så ung och ändå blir ledare, han måste ha goda ledaregenskaper.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa Sandgren, Alnö (Sundsvall), Sweden

I den här bloggen fokuserar jag på hästträning. Lite av en dagbok där en och annan reflektion och kanske till och med vis tanke slinker in. Jag tränar mina hästar enligt Akademisk ridkonst men lägger också stor vikt vid relationen häst-människa. Natural horsemanship ingår alltid i mitt arbete. Där kommer mina största influenser från Klaus F Hempfling, men jag har även viss erfarenhet av Parelli NH. Mina starkaste sidor är problemlösning, inlärning och unghästhantering! Jag har en islandsvalack; Brynjar från Fjällgården, 8 år och femgångare. Samt Pluto Nesto, en 4-årig nykastrerad lipizzanervalack från Ängvaktartorps gård. Läs mer om mig: www.LinneaSandgren.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela