Linnéas hästliv

linneashastliv.blogg.se

Bettan utvecklas!

Publicerad 2014-04-02 21:12:00 i Allmänt,

Bettan gjorde sin finaste trav någonsin idag. Var nog det vackraste arbete hon gjort... säkert i hela sitt liv <3. Den gamla  travhästen bleknar allt mer och en balettdansös träder fram.

Här är några bilder från idag, 11:e gången i hennes nyinridning. Jag ser på bilderna att vi har alla komponenter för att få en "perfekt" trav, hon ska bara lära sig att koordinera ihop det och göra allt samtidigt. Och det är inte många ridpass dit!
 
Jag börjar med en ganska skröplig bild...

 ...men det jag vill att ni tittar på här är boglyftet. Det finns ett boglyft!
Sen spänner hon sig lite och felroterar bröstkorgen.

 
Här är böjningen heller inte så bra, hon felroterar och tiltar huvudet åt fel håll, dvs nosen kommer inåt och nacken utåt, tvärt om mot för det önskvärda. Men jag vill att ni tittar på ryggen! Hur hon tar i!


Här är rotationen! Inner bog trängs dock här.
 
 
Här är den igen - rotationen. Här är det faktiskt ganska många bitar som fungerar samtidigt.
 
 
Vart tog travhästhalsen vägen? Här är rotationen inte lika bra, vilket oxå gör att nosen placeras lite för långt bak, men även här tar hon i!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa Sandgren, Alnö (Sundsvall), Sweden

I den här bloggen fokuserar jag på hästträning. Lite av en dagbok där en och annan reflektion och kanske till och med vis tanke slinker in. Jag tränar mina hästar enligt Akademisk ridkonst men lägger också stor vikt vid relationen häst-människa. Natural horsemanship ingår alltid i mitt arbete. Där kommer mina största influenser från Klaus F Hempfling, men jag har även viss erfarenhet av Parelli NH. Mina starkaste sidor är problemlösning, inlärning och unghästhantering! Jag har en islandsvalack; Brynjar från Fjällgården, 8 år och femgångare. Samt Pluto Nesto, en 4-årig nykastrerad lipizzanervalack från Ängvaktartorps gård. Läs mer om mig: www.LinneaSandgren.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela