Linnéas hästliv

linneashastliv.blogg.se

Ridkonstens dag

Publicerad 2014-08-17 14:03:57 i Allmänt,

Igår var jag och Brynjar och deltog i uppvisningen på Ridkonstens dag. Vi visade lite arbete på halsring i skritt och travade runt lite så gott vi kunde. Brynjar har ganska regält svårt för att trava i den lilla paddocken och gick rätt ojämt. Kvaliten är väldigt ojämn, mycket fyrtakt och sen små stunder väldigt fin,och lite mer samlad tvåtakt. Ungefär 15steg fyrtakt och 3steg tvåtakt. Ca 1/3 del vettigt med andra ord, men ganska svårt att se mellan allt flaxande hit och dit.
 
 
Hur som helst så verkade många blivit glada, uppfriskade och fått inspiration av att se arbetet i halsring, så det var roligt att höra. Och på onsdag kommer Lisa igen för att behandla både Brynjar, som fortfarande inte är 110%bra i kroppen, och Nesto snedsvans ska få sin första behandling. 


 
 
Skrittpiruett
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa Sandgren, Alnö (Sundsvall), Sweden

I den här bloggen fokuserar jag på hästträning. Lite av en dagbok där en och annan reflektion och kanske till och med vis tanke slinker in. Jag tränar mina hästar enligt Akademisk ridkonst men lägger också stor vikt vid relationen häst-människa. Natural horsemanship ingår alltid i mitt arbete. Där kommer mina största influenser från Klaus F Hempfling, men jag har även viss erfarenhet av Parelli NH. Mina starkaste sidor är problemlösning, inlärning och unghästhantering! Jag har en islandsvalack; Brynjar från Fjällgården, 8 år och femgångare. Samt Pluto Nesto, en 4-årig nykastrerad lipizzanervalack från Ängvaktartorps gård. Läs mer om mig: www.LinneaSandgren.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela