Linnéas hästliv

linneashastliv.blogg.se

Bettan på kurs!

Publicerad 2014-06-22 21:22:29 i Allmänt,

Jag och Bettan har varit på kurs för Anna-Clara, ute på Lögdö bruk. Detta var första ridkursen Bettan åkt på och hon skötte sig skyhögt över mina förväntningar.
 
Hon har tidigare åkt med sin matte Madde på en långtyglingskurs, men där var hon väldigt stressad, därför var det extra roligt att se henne så lugn på denna kurs. Ridningen gick väldigt bra, vi fick beröm för grundarbetet och fick arbeta lite mer med sitsen. Det är roligt eftersom jag inte "använt" sitsen så mkt tidigare för att skapa rotation då Brynjar bara ignorerar detta sätt att be om rotation då han tycker det är för svårt. Bettan däremot svarade fint på den hjälpgivningen och det ger mig en chans att förbättra min sitskunskap ytterligare.
 
Här är bilder på oss från kursen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa Sandgren, Alnö (Sundsvall), Sweden

I den här bloggen fokuserar jag på hästträning. Lite av en dagbok där en och annan reflektion och kanske till och med vis tanke slinker in. Jag tränar mina hästar enligt Akademisk ridkonst men lägger också stor vikt vid relationen häst-människa. Natural horsemanship ingår alltid i mitt arbete. Där kommer mina största influenser från Klaus F Hempfling, men jag har även viss erfarenhet av Parelli NH. Mina starkaste sidor är problemlösning, inlärning och unghästhantering! Jag har en islandsvalack; Brynjar från Fjällgården, 8 år och femgångare. Samt Pluto Nesto, en 4-årig nykastrerad lipizzanervalack från Ängvaktartorps gård. Läs mer om mig: www.LinneaSandgren.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela