Linnéas hästliv

linneashastliv.blogg.se

Nervös

Publicerad 2014-03-07 16:45:00 i Allmänt,

Lasttränar varje dag nu med Nesto, han sköter sig väldigt fintoch det går framåt varje pass. Vi har valt att itne knäppa fast honom utan han står lös (men jag håller i såklart) inne medans vi lossas sätta fast bommen bakom honom och håller sen upp luckan "stängd" (ca 40cm kvar tills den går igen helt) och väntar med luckan uppe allt längre stunder. Han tänker nu för det mesta "framåt" när det kommer något bakom honom och han blev idag inte svettig när vi tränade.  
 
På söndag åker vi,  och jag blir bara mer och mer nervös. In går han och står fint men jag är så nervös efter förra åkturens panikslag från Nesto. Pontus sköter nu det mesta av dirrigeringen av Nesto bakifrån och han tycker det ser ritkgit fint ut och att jag inte behöver oroa mig. Men jag är ändå nervös, kommer ställa stora krav på mig psykiskt att skaka av mig nervöskänslan och vara lugn. Men jag har lyckats med de hitintills när vi tränat (lättare när jag får göra nåt än sitta hemma och vara orolig) så det måste gå bra även på söndag.

Pappa har packat finkan med hö framför bommen i dag och skapat en säker cell åt Nesto att stå i :) Min fantastiskt snälla proffschafför Kicki kommer ner och hämtar oss, vilket är guld värt. Ingen hade kunnat köra bättre än hon som kört hästbuss genom europa.
Ekipaget är redo hemma i Sundsvall. I morgon bär det av till Åland för att köra hem mig och Nesto!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa Sandgren, Alnö (Sundsvall), Sweden

I den här bloggen fokuserar jag på hästträning. Lite av en dagbok där en och annan reflektion och kanske till och med vis tanke slinker in. Jag tränar mina hästar enligt Akademisk ridkonst men lägger också stor vikt vid relationen häst-människa. Natural horsemanship ingår alltid i mitt arbete. Där kommer mina största influenser från Klaus F Hempfling, men jag har även viss erfarenhet av Parelli NH. Mina starkaste sidor är problemlösning, inlärning och unghästhantering! Jag har en islandsvalack; Brynjar från Fjällgården, 8 år och femgångare. Samt Pluto Nesto, en 4-årig nykastrerad lipizzanervalack från Ängvaktartorps gård. Läs mer om mig: www.LinneaSandgren.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela